etereaetereaaboutcontactworkstrainingresourceseterealinksmoreetereashop
Home > Works > Lux Aeterna > About & Keyframes
Blank Intro Movie About Makingof Blank
Light coming from Universe
Galaxy
 
Starfield   Starsun
 

Our journey starts with a vision of the spiral galaxy Messier 74, located 32 million light-years away from Earth. We will also see a shot inspired by LH 95, a blue ethereal-looking region of stars formation in the Large Magellanic Cloud. And finally we will approach to what is intended a remote and idealized view of our Sun, with its red corona and solar wind.


Arrancamos con una visión de la galaxia espiral Messier 74, situada a 32 millones de años luz. También veremos una escena inspirada en la LH 95, una región de un bonito color azul con estrellas en formación en la Gran Nube de Magallanes. Y finalmente nos acercaremos a lo que pretende ser una visión remota e idealizada de nuestro Sol, con su corona roja y los vientos solares que lo rodean.

 

We approach the Sun slowly, the nearest star and our greatest source of light. At first stage we see it as a big red ball that emits a powerful and large ejection, and then we arrive to the surface to see the coronal loops, a direct consequence of the twisted solar magnetic flux.


Poco a poco nos acercamos al Sol, la estrella más cercana y nuestra mayor fuente de luz. Primero lo vemos como una gran bola roja de la que surge una potente y gran eyección, y luego nos acercamos a su superficie para ver los anillos coronarios, consecuencia de los flujos magnéticos.

 
Sun
 
Solar Flares   Solar Flares
 
Earth Sunrise Japan
 

Finally we arrive at home, the Earth, just in time to see how the sun rises over the Land of the Rising Sun. Because yes, that is the silhouette of Japan ;-)


Finalmente llegamos a nuestra casa, la Tierra, justo a tiempo para ver cómo amanece en el País del Sol Naciente. Porque sí, esa es la silueta de Japón ;-)

 
Beauty lighting effects in nature
Antelope Night   Antelope Sunrise   Antelope Noon
 

Antelope Canyon is one of the most famous geological formation in the U.S. Its distinctive volumes provides a great beauty and plasticity, because sunlight penetrates and is reflected off the canyon walls.


El Cañón del Antílope es una de las formaciones geológicas más conocidas de EE.UU. Sus característicos volúmenes le proporcionan una gran belleza y plasticidad, gracias a la luz del sol que penetra y se refleja en su paredes.

 
Antelope Afternoon
 
Sea and Manta Rays   Sea and Manta Rays
 

Volumetrics appears when light passes through undulating sea surface, and some beautiful caustic effects on the seabed.


Al atravesar la superficie del mar aparecen volumétricas, y unos bellos efectos caústicos en el fondo arenoso.

 

Refraction makes that light seems “trapped” by tiny water droplets suspended in a spider web.


La refracción hace que la luz parezca “atrapada” por las pequeñas gotas de agua suspendidas en una telaraña.

 
Spiderweb, Dew and Moon   Spiderweb and Dew daylight
 
Translucent Grapes
 

When light passes through certain volumes and materials, as grapes or tree leaves, we can see some subtle transparency and translucency effects that let us guessing the inner structure.


Cuando la luz atraviesa ciertos volúmenes y materiales, como unos granos de uva o las hojas de los árboles, podemos percibir unos sutiles efectos de transparencia y translucidez que permiten adivinar su estructura interior.

 
Light as a Spiritual Symbol

Light in Islamic Architecture is used to symbolically represent God's presence in a space. And a particularly mediator of light and space in this architecture is latticework. It's used to filter harsh sunlight, and it was developed out of necessity in the hot, harsh-sun climates of the Middle East and Asia. Interesting article on “Light in Islamic Architecture”, and this one too, about “Patterns, Light and Structure”.


En la Arquitectura Islámica la luz es usada para simbolizar la presencia de Dios en un espacio. Y un elemento muy utilizado como modulador de la luz y el espacio son las celosías. Con ellas se filtran los rayos del sol y contribuyen a atenuar el calor del clima extremo en esas latitudes. Interesante artículo sobre la “Luz en la Arquitectura Islámica”, y también éste otro sobre “Patrones, Luz y Estructuras”.

 
Mosque Latticework Night   Mosque Latticework Sunrise
 
Mosque Latticework Morning
 
  Ando's Church of Light
 
Ando's Church of Light
 

The Church of the Light, by the Japanese architect Tadao Ando, is one of his most famous works. Completely built of concrete, lacking any superfluous ornamentation in favor of the spirituality that gives natural light. Take a look at this interesting post in the blog “My Architectural Moleskine”.


La Iglesia de la Luz, del arquitecto japonés Tadao Ando, es una de sus obras más conocidas. Completamente construida de hormigón, carece de cualquier tipo de ornamentación superflua para bañarse de la espiritualidad que le proporciona la luz natural. Echadle un vistazo a esta interesante entrada en el blog “Mi Moleskine Arquitectónico”.

 

The Great Torii of Itsukushima Shrine is a Shinto arch located near Hiroshima. Its function is to mark the boundary between profane and sacred spaces. And the vision of the Sun setting behind him attracts crowds, for their great beauty and because it's almost like a mystical experience.


El gran Torii del Santuario Itsukushima es un arco Sintoísta situado cerca de Hiroshima. Su función es la de marcar la frontera entre el espacio profano y el sagrado. Y la visión del Sol poniéndose tras él suele congregar multitudes, por su gran belleza y por considerarla una experiencia casi mística.

 
Sunset at Itsukushima Shrine
 
The Study of Light by Science
Prism, dispersing light
 

In optics, a prism is a transparent piece with flat, polished surfaces that reflects, refracts and disperses the white light into its spectral colors (the colors of the rainbow). It has become also an iconic image ;-)


En óptica, un prisma es una pieza transparente con superficies planas y pulidas que refleja, refracta y dispersa la luz blanca en sus colores espectrales (los colores del arco iris). Se ha convertido también en un imagen icónica ;-)

 
Ibn Sahl's manuscript reproduction   Einstein’s Notes on trajectories of light   Opticks by Isaac Newton
 

Ibn Sahl was a Persian mathematician and physicist that discovered the law of refraction, usually called Snell's Law (manuscript reproduced on first book).

Albert Einstein studied Gravitational Lensing, as trajectories of light rays are curved by the gravitational field of a massive object (manuscript notes on second image).

Opticks is a book by Isaac Newton (third image) that analyzes the fundamental nature of light, studying things like refraction, diffraction and the behavior of color mixtures with spectral lights or pigment powders. It is considered one of the great works of science in history.

Ibn Sahl fue un matemático y físico persa que descubrió la ley de la refracción, normalmente llamada Ley de Snell (manuscrito reproducido en el primer libro).

Albert Einstein estudió la Lente Gravitacional, donde la trayectoria de la luz se curva por el campo gravitatorio de un objeto masivo (notas manuscritas en la segunda imagen).

Opticks es un libro de Isaac Newton (tercera imagen) que analiza la naturaleza fundamental de la luz, estudiando la refracción, la difracción y el comportamiento de las mezclas de color con luces espectrales o pigmentos. Es considerada una de las grandes obras de la ciencia en la historia.

 
Anuncio Workshop Etérea
All images copyright Cristóbal Vila